Mówią o nas:

„Wybuchy i inne niespodzianki, czyli Laboraków ciąg dalszy!
Wybuchowe zajęcia z Laborakami za nami. Każdy z nas, co widać na zdjęciach, też był wulkanem…energii!! Szkoła, na szczęście, nie ucierpiała w wyniku naszej naukowej działalności” 

„To nie czary to nauka! Z takim hasłem witamy zajęcia Laboraki po raz kolejny w naszej szkole. W roku szkolnym 2019/2020 do projektu przyłączyło się 9 klas. Wszyscy uczniowie z klas I -III uczestniczą w zajęciach przyrodniczo- doświadczalnych. Klasy II i III kontynuują cykl spotkań, a pierwszacy rozpoczynają przygodę laboratoryjną.”

„Laboraki” to projekt popularyzujący nauki przyrodnicze. Pod nadzorem wykwalifikowanych naukowców z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, uczniowie oglądają barwne
i dynamiczne pokazy laboratoryjne. Na zajęciach warsztatowych dzieci wykonują szereg różnorodnych eksperymentów. Dzięki  samodzielnym działaniom w naturalny sposób przyswajają wiedzę na temat przyrody.  Poznają wiele ciekawych faktów na temat powietrza, wody, wulkanów, czy krainy lodu. Odczuwają  jednocześnie  radość i satysfakcję z eksperymentowania. Ważnym elementem projektu jest również kształtowanie postaw związanych z ekologią i ochroną przyrody. 

Projekt „Laboraki” to nauka poprzez zabawę. Z  niecierpliwością czekamy na następne zajęcia.”

W roku szkolnym 2019/2020 uczniowie […] biorą udział
w projekcie popularyzującym nauki przyrodnicze LABORAKI. Regularnie spotykamy się z Panią Martą i Panią Anią, które wprowadzają nas w magiczny świat nauki. Znamy już podstawowe sprzęty laboratoryjne, a w ostatni wtorek byliśmy świadkami wybuchu wulkanu!!! Własnoręcznie przyczyniliśmy się do wypływania pianowej lawy. Łowiliśmy też mrożone ryby
w szklance wody, wbijaliśmy gwoździe pomidorem oraz poznaliśmy 
właściwości mokrego i suchego lodu. Zabawy było co niemiara!! Już nie możemy doczekać się następnego spotkania…”

Tym razem tematem, który zgłębiła klasa 2c, była optyka. Uczniów charakteryzuje naturalna ciekawość świata. Fascynują się wszystkim, co je otacza. Zadają mnóstwo pytań. Zabawy
i eksperymenty badawcze są najlepszym sposobem, aby zaspokoić naturalny pęd każdego dziecka do poznania
i rozwinąć jego myślenie przyczynowo-skutkowe. Klasa podczas spotkania przeprowadziła ciekawe eksperymenty, uzyskała odpowiedzi na pytania i zagłębiła się w pasjonujący świat nauki.”

„Dzisiaj motylki założyły kitle i wcieliły się w rolę chemików 🙂 radości i zabaw nie było końca. ZABAWY Z KOLORAMI”

„W grudniu odbyły się kolejne zajęcia LABORAKÓW. Poznaliśmy mydlane tajemnice. Wyprodukowaliśmy małe mydełka i jak zwykle świetnie się bawiliśmy.